بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 13:12 | بازدید : 43
نویسنده : محمد محبوبی | نظرات (0)

Image result for بک لینک و سئو

 

م نیست که هر مقاله گورو یا مقاله جلب توجه کننده در بلاگاسفر می تواند بگوید ، نمی توان انکار کرد که بک لینک ها همچنان مهمترین عامل برای رتبه بندی سایت ها هستند و برای آینده قابل پیش بینی خواهند بود (بخوانید: مزایای ایجاد لینک).

 

به دلیل اهمیت پیوندها و مشکل در دریافت پیوندهای با کیفیت ، یکی از متداول ترین مباحثی که در جامعه می بینیم این است که چگونه بک لینک با کیفیت بالا را به صورت رایگان دریافت کنیم.

 

اگرچه درست است که بیشتر پیوندهای قدرتمندتر (PBN ، Niche Edits ، پست های مهمان) به احتمال زیاد برای شما مقداری هزینه در می آورند یا سالها طول می کشد تا جمع شوید ، اما بک لینک های رایگان هنوز هم می توانند به درد شما بخورند و هنوز هم ضروری هستند بخشی از روند رتبه بندی.

 

ما خوشحالیم که این لیست را برای شما آورده ایم که به اعتقاد ما مفیدترین و موثرترین راه ها برای دریافت بک لینک رایگان است که در واقع به شما در رتبه بندی کمک می کند.

 

بیایید وارد آن شویم

 

نظرات انجمن و وبلاگ

تمام داده های ما تأیید می کنند که نظرات انجمن بک لینک چیست و وبلاگ هنوز هم در SEO جایگاهی دارند و فقط برخی از یادگارهای بیش از حد گذشته نیستند.

 

با این حال ، آنها باید به روش طبیعی انجام شوند. بهترین راه برای دستیابی به رتبه بندی با موفقیت طولانی مدت ، شبیه سازی پروفایل های بک لینک طبیعی از سایت های واقعی است - اما این کار را بهتر انجام دهید.

 

میزان نظرات وبلاگ و پست های انجمن شما برای پیوند دادن به سایت خود باید در محدوده ای قرار گیرد که Google برای سایت و صنعت خاص شما طبیعی می داند. یک لوله کش در یک شهر کوچک قرار نیست در هزاران نظر وبلاگ ذکر شود.

 

هرچه پروژه و سایت بزرگتر باشد ، می توانید نظرات بیشتری درباره وبلاگ و انجمن ایجاد کنید. همچنین به یاد داشته باشید که آنها را در کنار انواع دیگر پیوندها مخلوط کرده تا پروفایل بک لینک شما متنوع باشد.

 

برای دریافت این نوع پیوندها ، یک انجمن یا پست وبلاگ مربوطه پیدا کنید ، در صورت لزوم ثبت نام کنید و سپس پاسخی با پیوند به وب سایت خود در آن بگذارید.

 

با جستجوی دستی در Google ، استفاده از اپراتورهای جستجوی Google برای کمی کار راحت تر کردن این انجمن ها و پست ها می توانید پیدا کنید (برای اطلاعات بیشتر در مورد این موارد تا آخر بخوانید) ، یا با ابزاری مانند Ahrefs از رقبای خود چشم پوشی کنید.

 

هنگامی که هدف خوبی پیدا کردید و آماده نظر دادن هستید ، مطمئن شوید که نوعی ارزش ارائه می دهید. اگر هیچ نوع ارزشی ارائه نمی دهید ، نظر یا پست شما این امکان را دارد که هرزنامه شناخته شود و حذف یا حذف شود.

 

در اینجا مثالی از یک نظر خوب وبلاگ وجود دارد که از نام واقعی استفاده می کند و ارزش آن را ارائه می دهد:

 

 

و در اینجا یک مثال از یک نظر بد وبلاگ وجود دارد. این نظر مربوط به مقاله نیست ، از یک کلمه کلیدی منطبق دقیق و هرزنامه برای نام خود استفاده می کند و دارای یک پیوند کلمه کلیدی مطابقت دقیق دیگر در نظر است:

 

 

به مکالمه بپیوندید ، به افراد کمک کنید تا به س questionsالات پاسخ دهند یا اطلاعاتی را که مفید می دانند ، ارائه دهند این به شما کمک می کند پیوندهای شما ثابت بمانند و ارتباط موضوعی پیدا کنند.

 

ما تقریباً در هر سایتی که رتبه بندی می کنیم از نظرات وبلاگ استفاده می کنیم. به راحتی می توان آنها را بدست آورد و پیوندهای عالی برای بالشتک کردن ، ایجاد تنوع و افزودن ارتباط به سایت شما ایجاد کرد.بدین معنی که این لینک ، در واقع یک تگ یا کلمه کلیدی در این مقاله است

دلیل ساختن لینک‌های نوفالو چیست؟

بدون لینک‌های نوفالو، اینترنت پر از اسپم می‌شود.

با ایجاد لینک‌های نوفالو، فقط لینک‌های فالو و طبیعی، در رتبه سایت تأثیر خواهد داشت.

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم با ایجاد لینک های نوفالو ارزش بک لینک های مشخص میگردد.

اما این توضیحات به این معنی نیست که هیچ‌گاه از لینک‌های نوفالو استفاده نکنید.

بک لینک با روش کلاه سیاه و سفید چیست؟

بک لینک گرفتن و یا حتی خریدن بک لینک دقیقا مرز بین سئو کلاه سیاه و کلاه سفید است. سئو کلاه سیاه، به این معنا است که از روش های سیاه و غیر استاندارد برای بک لینک گیری و افزایش رتبه استفاده میکنید. خریدن بک لینک نیز در همین دسته قرار میگیرد.

اما در سئو کلاه سفید  سئوکار سعی می کند که قوانین گوگل را رعایت کند. سئو کلاه سیاه تمرکزش بر روی Link Building  است اما در سئو کلاه سفید تمرکز بر روی Link Earning. 

حقیقت این است که معمولا سئوکاران به صورت ترکیبی از این دو روش را استفاده می کنند که به آن سئو کلاه خاکستری می گویند.

متن لینک (Anchor Text) برای گوگل بسیار مهم است

انکر تکست ها یا کلمه هدف شما برای گوگل بسیار مهم است. با انتخاب یک انکر تکست مناسب میتوانید جایگاه و میزان رشد و کلیک سئو خود را تعیین کنید.

بهتر است  از ترکیب طبیعی حالت های رایج در فضای اینترنت برای متن های لینک شده استفاده شود. از مهمترین ترکیبات رایج می توان به اعتبار نامه (Domain Authority) اشاره کرد.

ارزش لینک ها و تاثیر آن بر جایگاه شما ارتباط مستقیمی با اعتبار دامنه ای دارد که به شما لینک داده است و هرچه اعتبار آن دامنه بیشتر باشد تاثیرش بر جایگاه شما نیز بیشتر خواهد بود.

اعتبار صفحه (Page Authority):

شباهت اعتبار صفحه به اعتبار دامنه بسیار زیاد می باشد، اما برای یک صفحه خاص از آن دامنه محاسبه می شود. این امکان وجود دارد که دامنه اعتبار بسیار بالایی داشته باشد اما آن صفحه ای که شما از آن لینک دریافت کرده اید  دارای اعتبار پایینی در همان دامنه باشد.

 

 

 

برخی از فاکتورهایی که برای تعیین اعتبار دامنه لحاظ می شوند عبارتند از:

•نوع دامنه

•عمر دامنه

•تعداد بک لینک های دریافتی

•فعالیت در شبکه های اجتماعی

•تعداد لینک های خروجی و غیره.

تعداد لینک های خروجی

احتمال این که هر دامنه ای که به شما لینک می دهد به سایت های دیگری نیز لینک داده باشد وجود دارد. در واقع با افزایش تعداد سایت هایی که در یک صفحه یا در کل یک دامنه لینک شده اند، ارزش و اعتباری که به هریک از آنها می رسد کاهش خواهد یافت.

ارتباط موضوعی سایت شما با سایت لینک دهنده

ارتباط موضوعی میان صفحات لینک شده یکی از مواردی است که گوگل توجه ویژه ای به آن دارد و سعی می نماید تا در فاکتورهای رتبه بندی نتایج جستجو از آن استفاده کند.

مکان بک لینک

محل قرار گیری بک لینک در یک سایت از اهمیت بسیاری برخوردار است. لینک شما در محتوای یک مقاله، احتمالا در سایدبار یا حتی فوتر قرار گرفته باشد.

باید توجه داشته باشید که ارزش لینک هایی که در محتوای صفحه هستند در قیاس با لینک های موجود در سایدبار و فوتر بالاتر می باشد.

لینک بیلدینگ چیست و چه اهمیتی دارد؟

فرقی نمی کند که اخیراً با لینک بیلدینگ آشنا شده باشید یا اینکه مدتی است که مشغول ساخت لینک برای وب سایت خود باشید، مطمئن باشید با مطالعۀ این راهنما اطلاعاتی جدید به دست خواهید آورد. چشم انداز سئو و لینک بیلدینگ همیشه در حال تغییر است و امروزه، ایجاد لینک های با کیفیت در بالاترین درجۀ اهمیت قرار دارند. اگر تجارت و فعالیت شما به اینترنت بستگی دارد، باید مفهوم نیاز به لینک های با کیفیت را درک کنید و از آنها در تجارت خود استفاده کنید. مطمئن باشید قانون داشتن لینک های با کیفیت به این زودی ها تغییر نخواهد کرد.

 

این راهنما به شما کمک می کند لینک بیلدینگ خود را به درستی انجام دهید تا بتوانید در کوتاه ترین زمان، بهترین نتیجه را دریافت کنید. بهتر است بدانید حجم اطلاعات این راهنمای آموزشی بسیار زیاد است، اما ما تمام تلاش خود را کرده ایم تا این مطالب را به ساده ترین شکل و با مثال هایی دقیق توضیح دهیم تا درک آن برایتان آسان باشد. امیدواریم که از خواندن این راهنمای لینک سازی لذت ببرید!

 

لینک بیلدینگ چیست | اهمیت لینک بیلدینگ در رتبه بندی سایت

تعریف لینک بیلدینگ

به روند دریافت "هایپرلینک" از یک وب سایت به وب سایت خودتان، لینک بیلدینگ گفته می شود. هایپر لینک (hyperlink) که معمولاً به آن لینک گفته می شود، راه مناسبی برای جستجوی کاربران سئو چیست در وب سایت ها و صفحات اینترنتی است. موتورهای جستجوگر از لینک ها برای تعقیب وب سایت ها استفاده می کنند؛ آنها لینک های موجود در بین تک تک صفحات وب سایت تان را دنبال می کنند و در تصویری بزرگتر، تمام لینک های موجود در بین وب سایت ها را زیر نظر دارند.

 

روش های بسیاری برای لینک بیلدینگ وجود دارد که سختی و آسانی آنها متفاوت است. با این حال متخصصان سئو معتقدند لینک بیلدینگ یکی از سخت ترین قسمت های کار آنهاست. بسیاری از سئوکاران بیشتر زمان خود را صرف لینک سازی دقیق و هدفمند می کنند. به همین دلیل، اگر بتوانید برای وب سایت خود لینک هایی با کیفیت و معتبر دریافت کنید، در بهینه سازی سایت تان چندین گام از رقبای خود فاصله می گیرید.

 

چرا ساخت لینک برای سئو مهم است؟ (آناتومی یک هایپرلینک)

راهنمای لینک سازی برای افراد مبتدی - فصل اولبرای آنکه اهمیت لینک بیلدینگ را درک کنیم، مهم است بدانیم یک لینک چگونه ساخته می شود، موتورهای جستجوگر چگونه آن لینک را می بینند و از آن لینک چه برداشتی دارند.

 

شروعِ تگ لینک: تگ لینک به anchor tag معروف است (همان "a" که در تصویر می بینید)، این کاراکتر تگ لینک را شروع می کند و به موتورهای جستجوگر اطلاع می دهد که لینکی به وب سایت دیگری در این جمله قرار دارد.

مقصد لینک: واژۀ "href" به معنی hyperlink referral است و متنی که بین علامت نقل قول قرار دارد، نمایشگر آدرس وب سایتی (URL) است که به آن اشاره شده است. لزومی ندارد این URL همیشه آدرس یک وب سایت باشد، می توان به آدرس یک تصویر یا یک فایل قابل دانلود اشاره نمود. گاهی اوقات شما با لینک هایی مواجه می شوید که با کاراکتر # آغاز می شوند. این نوع لینک ها، لینک های داخلی هستند که شما را به قسمت های مختلف صفحه ای که در حال مطالعۀ آن هستید، هدایت می کنند.

متن قابل مشاهدۀ لینک: این قسمت، همان متن لینک است که کاربران آن را مشاهده می کنند و در صورتی که بخواهند لینک را باز کنند، بر روی این متن کلیک می کنند. این متن معمولاً به گونه ای مشخص می شود که از متون کناری آن قابل تمایز باشد. این کار معمولاً با قرار دادن یک خط به زیر متن یا تغییر رنگ متن به رنگ آبی صورت می گیرد. این تغییرات به کاربر می فهماند که این متن قابل کلیک می باشد.

پایان تگ لینک: این کد، پایان تگ لینک را به موتورهای جستجوگر اطلاع می دهد

لینک ها برای موتورهای جستجوگر چه معنایی دارند؟

beginners-guide-toراهنمای لینک سازی برای افراد مبتدی - فصل اول-building-5

 

می توان گفت، موتورهای جستجوگر به دو روش از لینک ها استفاده می کنند:

 

برای یافتن وب سایت ها و صفحات جدید

برای تصمیم گیری دربارۀ رتبه بندی یک سایت

زمانی که موتورهای جستجوگر وب سایت ها را شناسایی می کنند، می توانند محتوای آن صفحات را استخراج و به ایندکس خود اضافه کنند. به این ترتیب، آنها می توانند تصمیم بگیرند آیا یک صفحه کیفیت لازم برای رتبه بندی در کلمات کلیدی مرتبط را دارد یا خیر؟ (گوگل یک ویدئوی کوتاه در مورد این موضوع تهیه کرده که روند کار را در آن به طور کامل توضیح داده است). هنگامی که موتورهای جستجوگر در این باره تصمیم می گیرند، تنها به محتوای صفحه دقت نمی کنند، بلکه تعداد لینک هایی که به سایت اشاره دارند و کیفیت آن لینک ها برایشان اهمیت دارد. در کل می توان گفت، هرچه تعداد لینک های شما در وب سایت های معتبر بیشتر باشد، رتبۀ وب سایت شما در نتایج جستجو بالاتر خواهد بود.

 

لینک ها به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو و رتبه بندی سایت، همان عواملی هستند که به گوگل اجازه دادند بازار موتورهای جستجوگر را در دهۀ 90 احاطه کند. لَری پِیج، یکی از موسسین شرکت گوگل، PageRank را اختراع کرد که به گوگل اجازه می داد بر اساس تعداد بک لینک ها ، کیفیت یک وب سایت را اندازه گیری کند. این روش اندازه گیری به عنوان یکی از ابزارها در الگوریتم رتبه بندی کلی استفاده می شد و توانست محبوبیت بسیار زیادی کسب کند زیرا روش خیلی خوبی برای تعیین کیفیت یک سایت بود.

 

روش PageRank فوق العاده موثر بود زیرا بر این مبنا پایه گذاری شده بود که هر لینک به عنوان یک رای تایید برای یک صفحه به شمار می آمد. به طور مثال اگر صفحه ای کیفیت لازم را نداشت، هیچ لینکی دریافت نمی کرد. در واقع تئوری بیان می کرد: هنگامی که فردی به وب سایتی (غیر از وب سایت خودش) لینک می دهد به این معنی است که صفحه مذکور منبع اطلاعاتی مفیدی به شمار می آید. در غیر اینصورت نمی بایست این صفحه لینک شود. همانگونه که شما یک رستوران بد را به دوستتان معرفی نمی کنید.

 

با این حال، طولی نکشید که متخصصان سئو روش هایی را برای دور زدن قوانین گوگل و دست کاری PageRank و نتایج جستجوی کلمات کلیدی یافتند. در همین راستا، گوگل نیز برای یافتن این وب سایت های اسپم گونه، فعالیت خود را آغاز کرد. فیلتر گذاری های متعدد و ارائه آپدیت های منظم از روش های گوگل برای مقابله با وب سایت هایی بود که شایسته رتبۀ یک نتایج جستجو نبودند.

 

این دور زدن ها گوگل را وادار کرد که برخی از روش های لینک بیلدینگ خود را که قبلاً معرفی کرده بود، بی اعتبار کند. برای مثال روش ثبت آدرس وب سایت در فهرست های راهنما و دریافت لینک به ازای آن، یکی از روش هایی بود که در برهۀ زمانی خاصی توسط گوگل پیشنهاد می شد، اما از آنجاییکه متخصصان سئو از این روش سوء استفاده کردند، گوگل تصمیم گرفت که مانند سابق به این روش لینک دهی اهمیت ندهد.

 

اخیراً گوگل روش های تنبیهی را برای وب سایت هایی که چنین اقدامات اسپم گونه ای را انجام می دهند، در نظر گرفته است: وب سایت هایی که بیش از حد به دیگر وب سایت ها لینک می دهند. آپدیت های نسخۀ "پنگوئن" گوگل به همین دلیل ایجاد شده اند. راهنمای پنگوئن به شما می گوید باید از چه روش های لینک بیلدینگ پرهیز کنید تا بتوانید بهترین عملکرد را در چارچوب قوانین گوگل داشته باشید. راهنمای (قوانین) گوگل یکی از مباحث مهمی است که در آینده در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش